נסחפתם???

שלח תגובה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.

BBCode כבוי
סמיילים כבויים

צפיה מקדימה של הנושא
   

הרחב תצוגה צפיה מקדימה של הנושא: נסחפתם???

על ידי carbon fiber » 24 אפריל 2007, 08:53

איילת לי באופן אישי היה מנוי במשמר חופים והשוטר האגדי עמי אלימלך היה כבר עם אזיקים על הסירה וכל אחד מהנוכחים כאן נסחף ביג טיים אז את בחברה טובה לא לדאוג
המנוי כלל שירותי חילוץ והנפת מפרש במים ברוחות מזרחיות מטורפות בלב ים הכנת קפה +סוכר ועוגיות ובסוף הגעה לרציף משמר חופים שאני קשור על התורן אז שאף אחד לא יקשקש

על ידי aharon » 24 אפריל 2007, 08:46

מה יעשו עכשיו משמר החופים ????
את מי הם יחלצו?

על ידי ayelet » 23 אפריל 2007, 21:47

קפלן נסחפת... פה זה פורום של אלופים...אף אחד לא נסחף מעולם...
"רק דגים מתים שוחים עם הזרם..." :fffde:
כתבה מעולה!!! חבל שלא הסבירו לי את הדברים כפי שהם...מה שיכול היה למנוע כמה חוויות מיותרות...

אין ספק שחסר הבסיס או שמדלגים על שלבים מפספסים כמה דברים בדרך ולומדים בדרך הקשה!! דרך הים או היבשה...

מה שמזכיר לי שהיתה לקפלן כתבה נוספת חשובה על מדרגות הגלישה.
"מדרגות לגן עדן".

על ידי alonkaplan » 21 אפריל 2007, 10:43

אני לא כותב בקייט סייט, מהסיבה הפשוטה שאני לא גולש קייט...
אתה יכול לפרסם את הכתבה בשמי, וכמובן להזכיר שהיא פורסמה באתר בת גלים

על ידי shake » 20 אפריל 2007, 11:20

יופי של מאמר.
תוכל לפרסם אותו גם בקייטסייט?
שי

רון

על ידי hoffman10 » 19 אפריל 2007, 07:35

אחת הסיבות שאני גולש עם חבל ספייר בטרפז היא שחבל יכול לשמש לכל מיני שיפצורים אימפרוביזוריים כמו למשל כשנשבר ההוק של הטרפז. ואז קשירה פשוטה של הטרפז לחבק מאפשרת להוריד חלק מהלחץ מהידיים.

על ידי carmicarmi » 19 אפריל 2007, 06:48

אליפות של מאמר.
הלוואי שרבים יאמצו את מה שכתוב כאן.
אצל הקייטרים יש הרבה מצבים לא נעימים.
יש הרבה חבר'ה שזה קורה להם קילומטר מהחוף ונכנסים לסרטים.

על ידי alonkaplan » 18 אפריל 2007, 21:44

ל-windsurf
אפשר בהחלט לפרסם את הכתבה בפורום אחר. צרף גם את ה"חתימה "שלי.
יש פורום אחר פעיל וחשוב יותר מפורום זה?

קפלן אלון האיש והאגדה

על ידי carbon fiber » 18 אפריל 2007, 20:39

יפה אמרת ומתוך נסיון רב ביותר בים מעל ומתחתיו אני מצדד ומוסיף שכל המרבה הרי זה משובח דהיינו יש לבדוק ציוד בחוף)אני באופן אישי פירקתי וו של טרפז במיזרחית האחרונה וגלשתי לחוף אחר עם ידיים של סוס במשך חצי שעה והחלפתי טרפז לאחר מכן אז במקרה שלי אין דרך לבדוק אבל חשוב להבין שלחץ ופאניקה הם הגורמים הראשוניים למצב מתפתח במים .
רוב הדברים פתירים החוכמה היא לא להגיע אליהם .........
לילה טוב ונעים לככככככככככככככככככככככככוווולם
שלכם רון

על ידי windsurf » 18 אפריל 2007, 18:00

אלון, אפשר לפרסם את הכתבה בפורום אחר? (כמובן שהקרדיט לך!)

חשוב לציין,

על ידי itayc » 18 אפריל 2007, 13:18

חשוב לציין שהיסחפות ברוח שיש לה רכיב offshore (מיזרחיות בבת-גלים) היא מסוכנת ביותר! בעוד שהיסחפות ברוח שאין לה רכיב offshore, היא לא באמת בעייתית.

תודה רבה!!!

על ידי itayc » 18 אפריל 2007, 12:00

אני באופן אישי משתדל גם לא להתרחק מאד מהחוף אם יש רוח קרוב לחוף.

אלון אתה נכס

על ידי hoffman10 » 18 אפריל 2007, 11:17

אלון אתה נכס צאן ברזל של הפורום ביחד אם רון ועוד כמה אנשים שהם מורינו ורבינו בכל רמ"ח איבריהם. ממליץ לכל גולש ללמוד ולהפנים.
כל מילה בסלע

נסחפתם???

על ידי alonkaplan » 18 אפריל 2007, 08:43

עונת הצפוניות כבר כאן ואיתה המוני הגולשים המתעוררים מתרדמת החורף. זה הזמן לדבר על נושא שכל הגולשים נתקלו בו לפחות פעם אחת – היסחפות!
היסחפות היא אירוע לא נעים, אך ברוב המקרים ניתן למניעה בעזרת תכנון ומחשבה תחילה. אנסה כאן לנתח את הסיבות הנפוצות להיסחפות ולתת מספר כללים כיצד להימנע ממנה.
1. למה נסחפים?
א. תקלה בציוד – יכול לקרות לכל גולש בכל רמה. תקלות שיגרמו להיסחפות הן לרוב תקלות חמורות – מפרש קרוע, שבר/קרע בעקב, מנור שבור.
ב. כוח חיצוני – הפסקה ברוח (קורה הרבה בכנרת, או כפי שקרה לפני מספר חודשים במכון לטובי גולשינו), שינוי כיוון הרוח, רצון האל.
ג. חוסר תשומת לב – לנקודת החזרה לחוף, לאזור הגלישה במהלך הגלישה, לשינויים במצב הים והרוח.
ד. רמת גלישה לא מתאימה – קורה כמעט לכל גולש בתהליך הלימוד, כאשר נתקלים בתנאים שנראה שיכולים להתמודד איתם בהצלחה, ומגלים שזה לא כך. התגלית מתגלה במורד הרוח...
2. "עוצרים בטרם נסחפים" (כללי הימנעות)
א. דע מאין באת ולאן אתה הולך (חוזר). אנחנו רוצים לחזור לנקודה בה התחלנו את הגלישה. יש להכיר את הנקודה ואיך היא נראית גם במבט מן הים. בכל חזרה לכיוון החוף יש לבדוק את מיקומנו ביחס לאותה נקודה.
ב. הכול תקין לפני שמתרחקים. בתחילת הגלישה מומלץ לגלוש הלוך-חזור למרחקים קצרים ולוודא את תקינות הציוד ולא פחות חשוב – שליטתנו בסיבובים ובמהפכים ובגלישה לשני הכיוונים.
ג. רק דגים מתים שוחים עם הזרם. קל לגלוש עם כיוון הרוח. הרבה יותר קשה לחדד לכיוון הרוח. מומלץ להתחיל את הגלישה בחידוד קל תוך ביצוע סיבובים ולא מהפכים.
שליטה בסיבובים חשובה יותר ממהפכים!
ד. הצנע לכת. מאד לא פשוט. הכרה במגבלות וביכולות שלנו תסייע לנו להימנע מלהיכנס למקומות שלא נוכל לצאת מהם.
ה. אם אין אני לי-מי לי? אני חושב על הגלישה כעל ספורט ליחיד, והיחיד צריך לדעת להסתדר לבד בכל מצב. אין להתרחק מהחוף למרחקים שמהם לא ניתן יהיה לחזור בכוחות עצמנו במקרה של תקלה בציוד, שינוי במזג האוויר וכד'. דרך אגב- מותר לעזור לקייטרים ולגולשים אחרים.
3. אם כבר נסחפתם...מה לעשות?
א. עדיף ללכת מלשחות. עדיף לצאת בחוף אחר, הנמצא במורד הרוח ולחזור ברגל, מאשר לכלות את כוחותינו בשחייה חזרה.
ב. אין לנסות לגלוש חזרה לנקודת ההתחלה. מי שלא הצליח לשמור על מיקומו במהלך הגלישה לא יוכל לעשות זאת לאחר היסחפות. עדיף לגלוש לחוף הקרוב.
ג. עדיף מפרש למעלה מאשר במים. גם יראו אותנו מהחוף וגם נתקדם לכיוונו.
ד. אין לנטוש את הציוד, ובעיקר לא את הגלשן. זהו קרש ההצלה שלנו.
ה. סימן מצוקה בים – נפנוף הידיים בהצלבה מעל הראש, לכיוון החוף או סירה חולפת.
ו. מומלץ לתרגל שחיה עם גלשן ומפרש במים, על מנת להיות מוכנים ליום שבו אולי זה יקרה.

לסיכום:
היסחפות היא אירוע בחייו של גולש. גולשים רבים מתייחסים להיסחפות בחומרה עם עצמם, נוטים להתבייש ולהיכנס לדיכאון. אני מתייחס להיסחפות כאל אירוע מכונן בחיי הגלישה, אירוע שממנו לומדים ומתקדמים.
ומשהו אישי: אני גדלתי בגינוסר שלחוף הכנרת. היסחפות הייתה בשבילנו עניין די שגרתי ושחייה עם ציוד הייתה חלק קבוע בכל גלישה. המודעות לנושא הייתה גבוהה והחוויות מגילוי פינות נידחות ברחבי הכנרת זכורות לי עד היום.
גלישה מהנה ובטוחה!

חזרה למעלה