גדי בודק את המפרשים שהוא מייבא...

פורום גלישת רוח, גלישת קייט ושייט - windsurf, kitesurf, sailing

מנהלים: batgalim, גולן

סמל אישי של משתמש
מינץ גדי
הודעות: 29
הצטרף: 29 דצמבר 2006, 23:43

מדהים איך שהצלחת לצלם תמונה זו

שליחה על ידי מינץ גדי »

צחי אני מוריד את הכובע בפניך
רגע אחד קטן שחלמתי ולא הייתי בגלישה ( לא היה גל עסיסי בסביבה) ולא יודע מהיכן זה הגיע , החרטום פגע בצ'ופ וכנראה הגיע משב חזק (השעון הראה 35-45 שקר) אז כנראה שזה היה הרגע של ה-45 .
פשוט עפתי כמו טיל, זה לקח שנייה אחת , אני לא מאמין שצחי הצליח לצלם את השנייה זו.
בנס לא קרה לי כלום , זה היה מפחיד ועוצמתי אם הייתי חוטף מכה בראש או עף בזוית שונה זה היה יכול להסתיים רע מאוד. למזלי הנפילה היית חלקה וללא כל פגע.
אין ספק שזו אחת התמונות המעניינות שלי.
שוב תודה לך צחי.
סמל אישי של משתמש
הדר
הודעות: 815
הצטרף: 24 דצמבר 2005, 08:00
מיקום: חיפה

שליחה על ידי הדר »

גדי הוא ללא ספק אחד הגולשים הטובים והמוכשרים ביותר בארץ !
ראיתי אותו במו עיני פעמים רבות בביצועים מופלאים.
אבל.......................................
מי שעשה בתמונה זו ביצוע מופלא ויחודי הוא לא גדי אלא כמובן הצלם ! ! !
הוא הצליח לתפוס את גדי ברגע של חוסר ריכוז, מבצע טעות שגררה מראה מרהיב של גולש רוח שדומה לצפרדע מושלכת למחבת :lol: :lol: :lol: .
צחי - רוץ למלא טוטו השבוע ! זה שלך !
וגדי - תשתדל לא לערבב ביזנס עם פלאג'ר - :wink: (המבין יבין)
סמל אישי של משתמש
carbon fiber
הודעות: 1951
הצטרף: 29 דצמבר 2006, 17:37
מיקום: במדבר הכחול

שליחה על ידי carbon fiber »

רזי שלום ראיתי את ההתלבטות ויש כמה אופציות הראשונה היא "לדעת "ליפול נכון נשמע קצת ערטילאי אבל אפשרי ברוב המקרים
ב;הספוג שישנו על גלשני סטארבורד באמת מונע אבל וכאן נכנס אבל גדול ברגע שמתרחש אימפקט חזק אין לדעת את מה שקורה מתחת לפני השטח ודברים מתגלים רק מאוחר מידי שהגלשן "שותה " מים ומעלה משקל ועוד השלכה והיא שקשה לשחזר את הספוג במקרה של תיקון מתחתיו עכשיו כל אחד יעשה את השיקול.
ג!(לא אתה גולן) :lol: -רוב הבאליסטראות נגרמות ממיקום חבקים לא נכון וכתוצאה מכך נוצר הרבה מאוד לחץ בחלק הקדמי של המפרש אשר מושך קדימה ולמטה אני לא מדבר על נפילות אצל גולשים טובים שיודעים למנוע את הנפילות האלו (וזה אפשרי)
תמונה
סמל אישי של משתמש
carbon fiber
הודעות: 1951
הצטרף: 29 דצמבר 2006, 17:37
מיקום: במדבר הכחול

שליחה על ידי carbon fiber »

גדי אין מה לעשות אין עליך תותח היית ותותח תישאר no points for second place ותמשיך להפציץ
תמונה
סמל אישי של משתמש
carbon fiber
הודעות: 1951
הצטרף: 29 דצמבר 2006, 17:37
מיקום: במדבר הכחול

נזקי חרטום ואפשרות למנוע אותם

שליחה על ידי carbon fiber »

רזי תשובה לנזקי אף לפעמים אני ניתקל בחוף במתקן אשר כולל גלגלת אינטגראלית מרכיבים עם הקרדן יחד שאמור "להסיט" את התורן בשעת נפילה מהחרטום עצמו ולצדדי הגלשן באופן חד משמעי אני ממליץ לא להשתמש בדבר הזה משום שאלי הגיעו 4 מקרים שכל המסילה המרכזית נתלשה והנזק לגלשן הוא עצום וכמובן התיקון יקר ביותר שדורש החלפת מסילה .
ההסבר הוא פשוט משום שכל המומנט של המפרש כולל עוצמת החבטה מתרכז למסילה ופשוט עוקר אותה ממקומה .עדיף לנזוק את החרטום ולא לעקור מסילה שלא תגידו לא ידעתם ותדליקו תנורים :lol:
תמונה
סמל אישי של משתמש
alonkaplan
הודעות: 874
הצטרף: 14 ינואר 2006, 08:00
יצירת קשר:

שליחה על ידי alonkaplan »

גולן
נפילת בליסטרה (הידועה גם כ"קטפולקה") נפוצה לרוב אצל גולשים הנמצאים בשלב ה"טרפז-רצועות -פלנינג יציב". ברור שגדי מינץ כבר עבר את השלב הזה, אבל שילוב של רוח חזקה ואובדן שליטה רגעית יכול להביא לנפילה ולתמונה הנדירה.
בליסטרה נגרמת לרוב משילוב של עמידה מאומצת על הגלשן, אחיזה לא נכונה של המנור וכוח הרוח על המפרש. הגולש ירגיש משיכה חזקה של המפרש קדימה והכנה להמראה. הטעות הנפוצה בשלב זה היא ניסיון למשוך את המפרש חזק עם היד האחורית במטרה להשתלט עליו. כאן מתחיל להתגלגל כדור שלג שסופו בחרטום המרופד של סטארבורד, או אצל רון לביא במעבדה.
בכדי לעצור את התהליך יש לעשות את הפעולות הבאות:
1. העברת היד הקידמית מעט קדימה לכיוון התורן.
2. שיחרור לחץ מהיד האחורית, ואף לעזוב אותה לחלוטין, על מנת לנטרל את משיכת המפרש קדימה.
3. אירגון העמידה על הגלשן והתחלת הגלישה מחדש לאחר התייצבות הגולש.
מניעת הבליסטרה מתחילה בעמידה הנכונה על הגלשן, שצריכה להיות: רגליים, גוף וידיים ישרות. יש להגיע לגלישה בפלנינג בהדרגה - טרפז, רצועות, עמידה נכונה.
צריך לזכור: עמידה נכונה תביא למצב של win-win מבחינת הגולש, כלומר: מקסימום מהירות במינימום מאמץ.
יש עוד אפשרות לנפילת בליסטרה - בתנאי רוח חלשה, על גבול הפלנינג, בשלב מעבר גלי חוף, אבל על כך נפרט בפעם הבאה...
בהצלחה ושהרוח תהיה איתך
hoffman10
הודעות: 1480
הצטרף: 31 דצמבר 2005, 08:00

תשובות לכולם

שליחה על ידי hoffman10 »

קודם כל כרמי, קיבלת תשובה לשאלה מרון, הוא מסביר מצויין את הבעייתיות במגן הספוג. ישנם מגנים קשיחים שמתלבשים על החרטום והם בנויים כך שכשייש מכה הם מפזרים את האנרגיה על כל הגלשן (ככה הסביר לי אמיר מהלגונה). הכי מגניב זו האסלה שיש לאורן בחנות :wink: שאמורה להגן על חרטומי JP. גם לפנאטיק יש כאלה. לשמחתי לא יוצא לי לעשות בליסטרות ואם אני נופל אז כמובן שאני עוזב את החלק האחורי במנור לשחרר רוח. זו השיטה הכי טובה כפי שאמר אלון קפלן. המשחק של שחרור עודפי רוח מאחור, במיוחד במפרשי כוח חשוב למניעת בליסטרות. אגב השחרור העליון באזזי למשל גם מועיל במקרים כאלה.
מיקום החבקים גם כן חשוב כפי שצויין פה אבל גם סוג הטרפז. טרפזי מתניים מאפשרים שליטה טובה יותר לדעתי במערך ולען מונעים בליסטרות.
רון, לא אני כתבתי על מסיט התורן. אף פעם לא היה ולא יהיה לי אחד כזה :wink:
הנזק כפי שציינת גדול והסיכון שתרסק את המסילה ותתקע בלב ים לא שווים את הסיכון. מה גם שגלשנים של 100 ליטר ומטה לא מתאימים למסיט הזה :wink:
hoffman10
הודעות: 1480
הצטרף: 31 דצמבר 2005, 08:00

וגדי כל הכבוד

שליחה על ידי hoffman10 »

וגדי כל הכבוד
אגב אם איזה גודל אלפה נכנסת?
אם רוחות כאלה בטח בסביבות 3.7-4 לא?
סמל אישי של משתמש
מינץ גדי
הודעות: 29
הצטרף: 29 דצמבר 2006, 23:43

4.0 מתוח ככל שיכולתי

שליחה על ידי מינץ גדי »

4.0 מתוח ככל שיכולתי
אך מפרש הוא קומבט
סמל אישי של משתמש
hadaryuval
הודעות: 1144
הצטרף: 23 אוקטובר 2006, 18:47

תרגיל כזה אני לא רוצה ללמוד....

שליחה על ידי hadaryuval »

אני לא טוב בעמידת ראש פשוט....
יובק'ה - 0544-982999
יש לך למכירה ציוד משומש ? אל תהיה נואש!
לפורום המשומשים של יובק'ה פנית? את הציוד יותר לא ראית
לכל שאלה או בקשה תשובה:
hadar.yuval@gmail.com
-------------------------------------------
אמיר אבינועם
הודעות: 66
הצטרף: 24 אוגוסט 2006, 18:17
מיקום: בת-ם וכל הארץ
יצירת קשר:

שליחה על ידי אמיר אבינועם »

מגינים רכים אכן מסוכנים.
מגינים רכים טובים למניעת שפשוף וזהו. כל אימפקט חזק ובטח מבליסטרה יעשה
פיצוץ. והבעיה הגדולה שלא תדעו שיש לכם פיצוץ למטה.
בגלשני הלימוד של FANATIC הוחלט לתת אופציה לצרכן ולבית ספר בבחירה
בין גלשן עם סיפון מרופד (נראה טוב, פחות מחליקים אך בעייתי מבחינת עמידות)
או בגלשן עם סיפון מחוזק ללא ריפוד (אי אפשר את שניהם בגלל בעיית משקל).
אנחנו בחרנו כמובן באופציה השנייה למרות שהיא פחות סקסית. (גם FANATIC
ממליצים כך)
למי שיש מגן מומלץ לבדוק רכויות בחרטום מתחת למגן.
מגינים קשיחים עדיפים ויעילים משמעותית בפני מכות.

תהנו חיפאים
סמל אישי של משתמש
גולן
הודעות: 4120
הצטרף: 10 דצמבר 2005, 08:00
איזה_גולש_אתה: גולש חספקה
מיקום: בת גלים - על הספוט
יצירת קשר:

שליחה על ידי גולן »

מתי,
מה דעתך?
האם באמת ראית מקרים ב starboard carve שבהם מתחת לספוג מתחבא שבר?
סמל אישי של משתמש
carbon fiber
הודעות: 1951
הצטרף: 29 דצמבר 2006, 17:37
מיקום: במדבר הכחול

מגינים רכים מקרים ותגובות

שליחה על ידי carbon fiber »

תיקנתי כבר 3 מקרי שבר מתחת לחרטום וזה לא כיף לראות את הנזק מה גם שקשה לשחזר את הספוג לאחר שמנתקים אותו מהגלשן תמיד יראו את "המקרה" אבל שוב לא להגיע למצב זה הכי חכם
תמונה
סמל אישי של משתמש
carmicarmi
הודעות: 3525
הצטרף: 06 דצמבר 2005, 08:00
איזה_גולש_אתה: גולש קייט
מיקום: חיפה, בירת הגלישה של ישראל

שליחה על ידי carmicarmi »

לא מבין את הטענה שלכם לגבי המגן...
עדיף בלי מגן ולקבל את הפיצוץ במלוא עוצמתו דרך השכבות לתוך הקצף, או לרכך מכה ומקסימום אחרי כמה מכות לתקן ?
סמל אישי של משתמש
מתי
הודעות: 109
הצטרף: 31 אוקטובר 2006, 09:40
מיקום: קיסריה
יצירת קשר:

מצטער

שליחה על ידי מתי »

מצטער לאכזב חלק מכם - אני אף פעם לא ראיתי רכות מתחת למגן, לפחות לא של סטארבורד, ואלה מגיעים אלי אם יש בעיה כל שהיא.
בלגני הלימוד שלנו, של ביק וסטארבורד, עובדים קשה מאד, ולאחר שנתיים, הם נראים חזקים כמו תמיד.
יש לי כאלו שעבדו 6 שנים ואחרי זה נימכרו בתור משומשים אפילו... - יש דוגמאות שעובדות אצלכם בחיפה.. אצל סער.
Maty Frydman

Freegull Sea Sports LTD
מרכז ימי קיסריה
Phone: 04-6270831 04-6364605
Car Phone: 052-2852030
mail: freegull@wind.co.il
Site: www.wind.co.il
שלח תגובה