שאלה "טכנית"...

פורום גלישת רוח, גלישת קייט ושייט - windsurf, kitesurf, sailing

מנהלים: batgalim, גולן

שלח תגובה
סמל אישי של משתמש
yan1001
הודעות: 75
הצטרף: 03 אפריל 2006, 07:00

שאלה "טכנית"...

שליחה על ידי yan1001 »

ערב טוב לכולם,

אני כיום רגיל לגלוש כך שאני קודם כל גולש עם הטרפז מחובר ורק אחר כך ניכנס לרצועות וזאת כאשר אני מתחיל להיכנס לפלנינג.

קראתי בכל מני מקומות שהסדר הנכון הוא קודם להיכנס לפלנינג ולרצועות ורק אח"כ להיכנס עם הטרפז לחבקים.

נכון/לא נכון ואם לא אז למה?
סמל אישי של משתמש
aharon
הודעות: 1903
הצטרף: 11 ינואר 2006, 08:00

שליחה על ידי aharon »

אמנם כבר מזמן לא גלשתי רוח אבל לדעתי כדי להכנס לפלנינג קודם מפמפמים נכנסים לפלנינג ואז נכנסים לטרפז ולרצועות . עם הרוח מספיק חזקה אפשר להכנס לטרפז ולרצועות קודם ואחר כך לפמפם מעט והכנס לפלנינג.
תקנו אותי אם טעיתי.
since1981[img]http://grm.m.walla.co.il/briefcase/00f3/y/a/m/_/g/a/l/5/3/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/r/200603172339494748/200612200756569015/hatima.jpg[/img]אקי פלקסר0523715696
urotman
הודעות: 159
הצטרף: 03 יוני 2006, 14:06

תשובה ממגזין גלישה

שליחה על ידי urotman »

TO HARNESS OR NOT TO HARNESS?
In this sequence I am clearly hooked in before getting into the straps. This works when:
• You’re 100% confident using your harness.
• The wind is steady and strong enough to stay planing.
• The water is flat.
When the water’s rougher or the wind is gusty, your kit is thrown all over the place and
being hooked into this bucking bronco often results in being flung. Also, if you’re not
100% committed to the harness, then when you lift your front leg off the board it’s a bit
like taking away the brace, which is/was preventing you from catapulting.
In this respect it is often easier, especially for first-timers, to get into both straps before
you hook into your harness. A sequence of that technique is found two pages overleaf
but shares many of these key points:
hoffman10
הודעות: 1480
הצטרף: 31 דצמבר 2005, 08:00

יההה

שליחה על ידי hoffman10 »

כל אחד לפי איך מתאים לו.
יש שמתחברים קודם לטרפז ויש שקודם לרצועות.
אני מעדיף טרפז קודם :!:
סמל אישי של משתמש
doron_hackam
הודעות: 1342
הצטרף: 09 מרץ 2006, 08:00

שליחה על ידי doron_hackam »

גם אני אבל רק מתוך עצלות ותביא בחשבון שזה מעכב את הפלנינג באופן משמעותי ביותר בתנאים של רוח בינונית. זאת, בין היתר מכיוון שלפני הפליינינג אתה עומד ממש מעל הגלשן ועצם היותך מחובר לטרפז (אם החבקים לא מאוד ארוכים) מונע ממך להרחיק את הגוף מהגלשן כדי לישר אותו באמצעות הפעלת לחץ על הרצועות כלפי מעלה באמצעות כפות הרגליים - שזה מצב הפלייניג הקלאסי בגלשנים קצרים.
למי שלא עצלן, הכי טוב זה לאחוז בעוז במנור, להשחיל את כפות הגליים לרצועות (זה קצת מוזר לפני שיש פליינינג כי זה מעביר את הגוף טיפה אחורה ועלול להשקיע קצת את הירכתיים) ואז לתת שני פמפומים יפים כאשר הרגליים ברצועות ולהוריד את החרטום מהרוח והנה יש פליינינג, ואז רצועות.
סמל אישי של משתמש
hadaryuval
הודעות: 1144
הצטרף: 23 אוקטובר 2006, 18:47

חבקים ארוכים......

שליחה על ידי hadaryuval »

ואז קל להיות בטרפז קודם כל - חבל להתעייף
יובק'ה - 0544-982999
יש לך למכירה ציוד משומש ? אל תהיה נואש!
לפורום המשומשים של יובק'ה פנית? את הציוד יותר לא ראית
לכל שאלה או בקשה תשובה:
hadar.yuval@gmail.com
-------------------------------------------
סמל אישי של משתמש
alonkaplan
הודעות: 874
הצטרף: 14 ינואר 2006, 08:00
יצירת קשר:

שליחה על ידי alonkaplan »

התהליך הנכון, לדעתי, הוא כמו בציטוט שהביא אודי רוטמן.
קודם טרפז ואח"כ רצועות. שימוש בטרפז עוזר להיכנס לפלנינג, אך יש להקפיד גם על תנוחת גוף נכונה, כלומר גוף ישר ומשוחרר שמעביר את הלחץ מהידיים אל המפרש ומשם לגלשן ולפלנינג.
כדי לעזור לגוף להשתחרר אפשר לעשות מה שגולשים רבים כבר עושים: לעזוב את היד הקידמית מאחיזתה במנור. עם מעט ביטחון תגיע למחוז חפצך במהירות הפלנינג
אלון קפלן - הדרכת גלישה
גלישת רוח, גלים, sup
שעורים / קורסים / סדנאות
סדנאות גלישת רוח בחו"ל
052-3230144
http://www.yamia.co.il" onclick="window.open(this.href);return false;
hoffman10
הודעות: 1480
הצטרף: 31 דצמבר 2005, 08:00

הכל עניין של רגש

שליחה על ידי hoffman10 »

הכל עניין של רגש!
אם מחברים את החלק הראשון של דורון עם מה שאומר אלון מקבלים את הכניסה המהירה לפלנינג כשהרוח לייט.
כשהרוח היא באמת אנדר(11 עד 13 עם מכות של 14) ונכנסים עם 100 ליטר (גלשן גדול) ומפרש גדול (6.5 למשל) חשובה מאד תנוחת הגוף והפימפום כולל עבודת דחיפה עדינה ברגליים וכמובן עמדה נכונה של הגוף.
במקרה כזה אני נכנס עם טרפז לחבקים רק כשהעבודה מביאה את הגלשן לפלנינג קל ואז כשהפלנינג הופך ליציב בירידה מהרוח נכנס לרצועות.
פה בא הניסיון. למשל 1) להכיר את החוף ולזהות את המקום עם הג'אסט. שם עושים את העבודה הקשה :wink:
2) העלייה על הגלשן בביץ סטארט צריכה להיות בתנופה שתעזור להרחפת (פלנינג) הגלשן
3) עמדה נכונה של המפרש ביחס לגלשן כך שנותן מקסימום כוח במינימום שקיעה במים
4) אצלי זה עובד פנטסטי= מחזיק במנור כשהידיים מרוחקות זו מזו ומפמפם בעדינות ובקצב מהיר תוך כדי עבודת רגליים של מכות עדינות שלא משקיעות אלא מרחיפות.
5)כשהגלשן מראה סימני כניסה לפלנינג יורד מהרוח ומגביר פימפום תוך כדי חיבור הטרפז לחבק.
6) כשהפלנינג יציב כניסה לרצועות וחידוד
שלח תגובה