טיול הגלישה שלי באירלנד !

פורום גלישת רוח, גלישת קייט ושייט - windsurf, kitesurf, sailing

מנהלים: batgalim, גולן

שלח תגובה
tom_reuveni
הודעות: 1
הצטרף: 28 ינואר 2018, 23:24

טיול הגלישה שלי באירלנד !

שליחה על ידי tom_reuveni »

שמי תום ראובני , בן 17 מראש העין.
מגיל מאוד קטן תמיד חלמתי להיות גולש רוח. הייתי רואה את אבא שלי גולש ומרחף על המים ואמרתי לעצמי שזה מה שאני רוצה לעשות.
אז בגיל 8 כאשר חיינו בשליחות באירלנד התחלתי לגלוש בקייטנה ושהגעתי לשם כבר ידעתי הכל על גלישה משעות של קריאת מגזינים לדוגמה כל הגולשים הכי טובים, איזה ציודים יש, ומקומות טובים לגלישה. למדתי לגלוש וגלשתי שם במשך שנתיים. וכשחזרנו לארץ התחלתי לגלוש במועדון השייט בני הרצליה, והתחלתי להתחרות. עם השנים התחלתי לעשות תחרויות בחול וגם להביא קצת תוצאות. כרגע אני מתאמן בנבחרת ישראל לבוגרים בשדות ים ומתאמנים מראשון עד שישי אימונים בים וכושר בחוף. ושזומנתי לנבחרת בתחילת כיתה י"א החלטתי לעזוב את בית ספר ולהתמקד בגלישה, וכרגע אני תלמיד אקסטרני שלומד לבד לבגרויות.
אז אחרי שקצת חפרתי על עצמי :ket: אני אספר לכם על אחת הנסיעות הכי טובות שהיו לי:
שלושה שבועות באירלנד!!
שהייתי אומר את זה לגולשים אחרים הם לא הבינו מה יש לי לחפש שם.
ו״למה לנסוע למדינה כלכך קרה?״ :?:
אז מגיל מאוד צעיר ראיתי מה יש שם ותמיד היה משהו בתוכי שרצה לחזור..
אז אחרי אליפות עולם ביפן בRsx היה לי קצת חופש והחלטתי לטוס עם אבא שלי.
שכרנו וואן והתכנית הייתה לעבור מהצפון לדרום של הצד האטלנטי ולגלוש בכמה שיותר חופים. הייתה לנו חוברת שמסבירה על כמה ספוטים והכרתי גולשים מקומיים שעזרו לי.
אבל בכל זאת אתה אף פעם לא יודע מה מסתתר מאחורי הפנייה הבאה.. ולכן כל הנסיעה הייתה מן חיפוש אחרי התנאים המושלמים. אתה כל הזמן מסתכל בתחזית ובגוגל מאפס ומנסה לאתר חוף מושלם. ונכון לא כל הזמן פגענו אבל כשכן זה היה משהו בלתי נשכח!! צינורות מושלמים עם רוח סייד אוף הדברים שחולמים עליהם בחלומות הכי רטובים ולא רק זה בדרך כלל במקרה הכי גרוע אתה נמצא עם עוד שלושה גולשים במים מה שאומר שאתה אף פעם לא רב עם מישהו על הגל, הכל ברוגע ובכיף. אז אחרי הרבה ימי גלישה באזור הצפון והמערב נסענו בשבוע האחרון לחלק הדרומי למפרץ שנקרא בראנדון ביי אולי המקום הכי מפורסם שם לגלישה.
בשנות ה2000 הגיע לשם הסבב pwa ויש ציתות מפורסם מרובי נאש על אחד החופים שם:
” just like hookipa but without the crowd”
ושם יש מפרץ שאתה יכול לגלוש down the line כמעט בכל כיוון רוח בפחות מ20 דקות נסיעה!! אין הרבה דברים יותר טובים מזה, ורוב החופים שם הם חול חוץ מכמה חופים עם ריף ושם אירח אותנו Jamie Knox גולש אנגלי שהלך לגלוש שם ומאז לא עזב, וכרגע יש לו שם חנות גלישה.

אחרי כמה ימים מדהימים אנחנו רואים בתחזית שמגיע משהו רציני, בדיוק לפני שאנחנו עוזבים.
לאט לאט שומעים בחדשות שמגיע הוריקן של פעם ב 50 שנה.

והתחלנו לדבר על זה עם ג׳יימי ועם אבא שלי ואמרתי להם שאני רוצה לגלוש.
התחלנו לחשוב על איפה יהיה הכי טוב ואם בכלל זה יהיה רלוונטי לגלישה.
יום לפני הסערה תומאס טראוורסה מתקשר לג׳יימי ואומר לו שהוא מגיע. וברגע הזה הבנתי שאני חייב לגלוש איתו ואם לא אז לפחות לראות אותו גולש. אז קמנו בבוקר הייתה פצצה של רוח ונסענו שעתיים לכיוון החוף שתומאס נמצא. הדרך לשם הייתה מפחידה ממש והזהירו אנשים לא לצאת מהבית ושסכנת חיים לנסוע באוטו. :twisted:
כל הנסיעה אתה רק מתפלל שלא יעוף עליך עץ.
הגענו לחוף ותומאס החליט לנסוע לחוף אחר עם עוד שעתיים נסיעה. אבא שלי לא רצה לנסוע אז עשינו קצת טיול ברגל לראות את הים. ברגע הזה הייתה לי התלבטות מאוד מקרה עם להיכנס למים, לא ידעתי מה לעשות אחרי כמה שעות שהסתובבנו באזור אמרתי לאבא שלי שאני רוצה להיכנס למים!! הוא אמר לי שאני דפוק ושזה מסוכן ואמרתי לו שאני יהיה בסדר. התחלנו להרכיב ( משימה קשה מאוד כשיש מעל 60 קשר ) ונכנסתי למים. בים הגל לא היה מאוד גבוה באזור גובה תורן אבל הרוח הייתה הדבר המיוחד בקושי הצלחתי ללכת על החוף ובמקום אני גולש בים. גלישה עם מלא אדרנלין ותנאים לא אידיאלים אבל בכל זאת היה כיף ואחרי שעה וחצי כבר הייתי גמור.
וזאת הייתה הגלישה האחרונה לסגור את הטיול המוצלח הזה. אז לסיכום זה מקום שאני בטוח יחזור אליו וממליץ מאוד לגולשים מנוסים שמחפשים הרפתקאה חדשה במחירים ממש זולים.
אפשר למצוא טיסות בפחות מ1000 שקל, חייבים להביא ציוד, חליפה הייתי ממליץ לפחות שתיים ועדיף 5/3 אפילו שאני הייתי כל הזמן עם 3/2. אנשים מאוד נחמדים וכל 100 מטר יש פאב לא משנה באיזה חור אתה נמצא. מבחינת תנאים אפשר למצוא שם הכל. פשוט צריך להחליט מה רוצים ולהיות מוכן לבלות זמן באוטו. זה כן מקום קר אבל זה מה שהופך אותו למדהים ופראי!! ומי שמוכן לזה רק יהנה ! ! !

תודה לספונסרים שלי BG SURFING, RRD

תמונה
רכב הגלישה שלנו


תמונה
התחזית להוריקאן

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה
שלח תגובה