ככה לא קושרים גלשן למכונית.....תאונה!!!!!!

פורום גלישת רוח, גלישת קייט ושייט - windsurf, kitesurf, sailing

מנהלים: batgalim, גולן

יהודה
הודעות: 88
הצטרף: 24 יוני 2006, 09:21
יצירת קשר:

ככה לא קושרים גלשן למכונית.....תאונה!!!!!!

שליחה על ידי יהודה »

בדרכי חזרה הביתה מהכנרת כרגיל פקק ?
בדימיון תמיד משחק לי שגלשן עף מהגגון למכונית שאחרי...כי אני רואה את החברה מסביב עם הסגירה "המצחיקה שלהם" ( לא רוצה לפגוע).
ואכן הפעם צדקתי !!!
גלשן עם הגגון בתוך השמשה של המכונית אחרי, יש פצועים ובלגן....
נו זו הזדמנות של כל אחד שמרכיב ציוד על הגגון להקפיד...להקפיד..ולהקפיד.
כי מאחורינו נוסעת משפחות, ובמקרה "הטוב" נהג , זה יכול להיות הרבה יותר גרוע.
מר בטיחות אלונציק כתב המשך לבטיחות גלישה נסיעה ועל החוף....
זה יעזור לכולם.
סמל אישי של משתמש
hadaryuval
הודעות: 1144
הצטרף: 23 אוקטובר 2006, 18:47

המלצה

שליחה על ידי hadaryuval »

קודם כל תפרגנו לכם עם 2 רצועות רחבות של יהודה בלכסן, רצועות איכות !

דבר שני
גגון - כדאי להימנע ממנו (עף לי טולה חדש עם כל הציוד נזק של 16000אלף , הציוד נדרס ונהרג ע"י אוטובוס וירדו עלי 500 דוסים להרגני, אז דיר בלאק).
הגגון היה חדש מהסידרה היקרה ועלה 2000 ש"ח לקח לי שנה וחצי עד שהיבואן טרח לפצות אותי ב 3500 שקל

אחריות - היבואן טוען שאחריות היא רק אם לא עוברים 80 קמ"ש, אם הציוד קשור גם לחלק הקימי והאחורי של הרכב, ובתנאי שיש מנשא לגלשן, בקיצור מי נוסע ככה? אף אחד אז כולם עבריינים בתאונה.

לעומת זאת 2 רצועות בתוך האוטו , רחבות מתוצרת "בלכסן" תעשיות איכות עושות את העבודה בגדול!

בנוסף לא קוני גגון ב 2000 ש"ח, חוסכים הרבה דלק בשנה יכול להגיע לעוד 1000 עד 2000 ש"ח חיסכון, בטחון+חסכון, בהצלחה!

יובקה
יובק'ה - 0544-982999
יש לך למכירה ציוד משומש ? אל תהיה נואש!
לפורום המשומשים של יובק'ה פנית? את הציוד יותר לא ראית
לכל שאלה או בקשה תשובה:
hadar.yuval@gmail.com
-------------------------------------------
סמל אישי של משתמש
גולן
הודעות: 4120
הצטרף: 10 דצמבר 2005, 08:00
איזה_גולש_אתה: גולש חספקה
מיקום: בת גלים - על הספוט
יצירת קשר:

שליחה על ידי גולן »

באמת נשמע מפחיד.
גם לי זה פעם קרה שכל הציוד עף.
מזל שלא היה אף רכב מאחורה.
יובקה, לא הבנתי את ההצעה שלך:
לקשור 2 רצועות בנוסף דרך האוטו מבפנים ?
זה הורס את הגומיות של הרכב לא?
סמל אישי של משתמש
aharon
הודעות: 1903
הצטרף: 11 ינואר 2006, 08:00

שליחה על ידי aharon »

חברים הפיתרון האולטימטיבי כבר קיים בארץ 8 שנים ...נכון נדרשת הפנמה.
תפסיקו לגהץ את הים עם הכלים הפרהיסטורים האלו, ואם כך תעשו לא יהיה לכם יותר צורך בגגונים.
תמונה
since1981[img]http://grm.m.walla.co.il/briefcase/00f3/y/a/m/_/g/a/l/5/3/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/r/200603172339494748/200612200756569015/hatima.jpg[/img]אקי פלקסר0523715696
itayc
הודעות: 58
הצטרף: 07 פברואר 2007, 09:27

פרהיסטוריים???

שליחה על ידי itayc »

פרהיסטוריים???
סקי מים עשו הרבה לפני שהתחילו לגלוש על גלשני רוח.
יהודה
הודעות: 88
הצטרף: 24 יוני 2006, 09:21
יצירת קשר:

שליחה על ידי יהודה »

[quote="aharon"]חברים הפיתרון האולטימטיבי כבר קיים בארץ 8 שנים ...נכון נדרשת הפנמה.
תפסיקו לגהץ את הים עם הכלים הפרהיסטורים האלו, ואם כך תעשו לא יהיה לכם יותר צורך בגגונים.
תמונה[/quote

מצד אחד העליון חסר לך רגל לעכביש........
מצד שני התחתון יש לך שני סנפרים מיותרים....
ואתה אפילו לא מרגיש......( קבל בהומר..)...אקי...אקי...אקי...
סמל אישי של משתמש
צביקה
הודעות: 209
הצטרף: 31 דצמבר 2006, 19:15

שליחה על ידי צביקה »

שלום,

אנחנו מאוד נהנים לגהץ את הים בכלים פרהיסטוריים , כל אחד וההנאות שלו :D .

לעניין הגגון אני מציע :

לשמור מרחק גדול מהרכב שנוסע לפני כך שלא אצטרך לבלום בפתאומיות
להמנע ככל האפשר מבלימות חזקות
לפני העמסת הגלשן לנענע את הגגון ולראות שכל הרכב זז עם הגגון.
אחרי קשירת הציוד לגגון לנענע את הציוד ולראות שוב שכל הרכב זז.
אני גם קושר את תיק המפרשים בנפרד מהגלשן כלומר יש לי 4 רצועות
2 רחבות לגלשן ו 2 צרות יותר לתיק המפרשים .
כדאי לעשות גם הפסקה בדרך ולבדוק שוב את הקשירה .
לא לנסוע מהר יותר מ 100 קמ"ש .
בחורף אם לא משתמשים בגגון להוריד אותו מהגג שלא יקבל חלודה .
להאט קצת כאשר מתקרבת משאית גדולה ממול שיוצרת רוח חזקה
כמו המשאיות בדרך לאילת

בברכת
נסיעה בטוחה
וגלישה טובה
צביקה
סמל אישי של משתמש
hadaryuval
הודעות: 1144
הצטרף: 23 אוקטובר 2006, 18:47

גגון עלול להיות אסון

שליחה על ידי hadaryuval »

וזה בדוק

כי בטוח זה בלי

איך?
פשוט מניחים את הגלשן על הגג - אפשר להניח ספוג\חוצץ בין הגלשן (שהוא בתיק כן..) לבין בגג

ואז
לוקחים רצועה רחבה (לפחות בקידמית) ומעבירים בתוך האוטו - ההידוק בזהירות לא בפרעות כדי לא לפגוע בגומיות של הרכב (ניסיתי לא היתה בעיה).

יתרונות:
1. אין גגון לעוף - הגלשן נשאר עם האוטו
2. שקקקטטטט - כשיש גגון יש רעש
3. גגון = 2000 ש"ח , לא חבל?
4. מקדם גרר=דלק=כסף , לא חבל 1000-1500 ש"ח דלק?

בעלי לייסניג- לכם בכלל אסור לקנות גגון

להזכירכם :
טולה אחראים אם:
תוכיחו שנסעתם פחות שמונים
קשרתם גם לחלק הקדמי והאורי של הרכב
יש לכם מנשא לגלשן

כבר עדיף ללכת ברגל...
יובק'ה - 0544-982999
יש לך למכירה ציוד משומש ? אל תהיה נואש!
לפורום המשומשים של יובק'ה פנית? את הציוד יותר לא ראית
לכל שאלה או בקשה תשובה:
hadar.yuval@gmail.com
-------------------------------------------
סמל אישי של משתמש
us780
הודעות: 183
הצטרף: 28 ינואר 2006, 08:00
מיקום: חיפה

גגון

שליחה על ידי us780 »

אני נוסע הרבה עם ציוד כבד יותר מגלשן על גגון שעולה 150 שקל !!!

הפתרון מאוד פשוט:

קשרתי (באופן קבוע) 2 לולאות מחבל לשילדת האוטו מתחת לפגוש האחורי של הרכב.
כל מטען שאני קושר לגגון נקשר גם עם רצועה ללולאות הללו - הקשירה הנ"ל מגינה נגד בלימת חרום (בתאונה אני מאמין שהמיטען יטוס קדימה בכל מקרה).
בנוסף, אני קושר בחבל נוסף את המיטען קדימה לנקודה מתחת לפגוש הקידמי - כנגד "המראה" של המיטען ומעופו לאחור.

רצועות קשירה איכותיות קניתי אצל "פרל אוטו" לפי מידה (מול בית דגון בחיפה).

גם את האופניים שאני מעמיס על מיתקן אחורי, אני קושר בעזרת רצועה לשקלים שעיגנתי בתוך תא המיטען, הרצועה יוצאת בקלות דרך הגומיות של התא ואינה גורמת לנזק.

ובכל מיקרה, סעו בזהירות כאשר אתם עמוסים (וגם כשלא...) !!!

בועז.
יהודה
הודעות: 88
הצטרף: 24 יוני 2006, 09:21
יצירת קשר:

שליחה על ידי יהודה »

לאחר שקראתי בעוד פורמים על הבעיה,הפתרון המסתמן לפחות בקיץ ,יש להעביר לפחות רצועה אחת דרך הפנים של המכונית.
בחורף לא ניסיתי, סוגרים חלונות וגשם יכול להכנס.
יובל האם בחורף יש בעיה??? תן תשובה.
הגגון חייב להיות עגון כמו שצריך לגג, עם מתאמים מיוחדים לסוג המכונית.
" ובלי קומבינות".
אז לפני שאתה מתניע,תן עוד הסתכלות....
סמל אישי של משתמש
hadyer
הודעות: 214
הצטרף: 30 דצמבר 2006, 09:59

אין צורך בגגון - סיקור מלא

שליחה על ידי hadyer »

אחרי עשרות שנים של גלישה ומאות אלפי קילומטרים של נסיעות, אם זה לדהב, לכינרת, בת גלים ועוד, ואחרי שעף לי ציוד מהאוטו בכביש חיפה תל אביב, לומדים להעמיס !!

בעיה מס 1. אחת הבעיות שלי היתה החלפה מרובה של כלי רכב.

פתרון לבעיה מס' 1-אחרי אין ספור ברורים, גליתי שאין גגון שמתאים לכל סוגי המכוניות, ובנוסף התקנה ופרוק של גגון ממכונית צורך זמן והתעסקות משלו, בנוסף הם מחלידים עד מוות אפילו אם זה גגון אורגינלי !!

בנוסף מי שהגגון מותקן אצלו באופן קבוע על הגג צריך לוודא שהוא לא ניפתח תוך כדי שימוש, ראיתי אצל חבר גגון שבמקרה לא עף מהגג ובמזל !! וכל זה בגלל שהגגון כבר היה מותקן זמן רב ללא בדיקה שיגרתית !
בעניין הגגונים יש לשים לב שרוב הגגונים מהודקים לרכב בצורת חביקה, ולא ע"י בורג וזה דורש התקנה טובה, במידה ולא הגגון ישלף ממקומו

בעיה מס' 2. עף לי ציוד קומפל מהרכב.

אחרי שזה קרה לי נשבעתי שאני יעשה כל מה שצריך כדי שזה לא יקרה לעולם !!!

פתרון לבעיה מס 2. גם פה יש מס' דברים שצריך לעשות, א. אני לא משתמש בגגון.
ב. אני מעביר 2 רצועות בחלק הקידמי של הרכב כאשר אחת מהן היא מלופפת סביב הגלשן ואז ממשיכה בסיבוב שלה לתוך הרכב, זה מבטיח שהגלשן לא יזוז לצדדים קדימה ואחורה, בקיצור מאבטח את הגלשן באופן יסודי למקומו !

ג. אחרי שקשרתי את הרצועות אני עושה קשירת אבטחה על האבזם הקושר, זה מבטיח שגם בלחץ גבוה הרצועה לא תיפתח.

ד. את שאריות הרצועות אני מכניס לרכב וקושר קשר פשוט, תשאלו מה זה נותן ? באותה הזדמנות שעף לי הגלשן מהרכב לחבר שלי עשתי את הקשר הזה והגלשן שלו נשאר על הגג !! ושלי לא !

בעיה מס' 3 -גשם חודר לרכב דרך הרצועות !

אז ככה כאשר נוסעים במהירות של 50-60 קמ"ש ומעלה הבעיה פוחתת
כאשר עומדים ברמזור ויש מבול יש דליפה רצינית לפנים האוטו.
לזה מצאתי פתרון והוא תפילה שהרמזור יתחלף ומהר !!
חוץ מזה כמה אנשים נוסעים בחורף לגלוש, למיטב ידעתי לא הרבה.

עד כאן הבעיות ופתרונן.

המלצותי: אף על פי שאמרו זאת לפני אומר בשנית שימרו מרחק ותהיו ערניים- חשוב מאוד

אם יש אפשרות להכניס את הציוד לרכב זה מצויין וחוסך הרבה כאב ראש

אני מקווה שלמדתם דבר או שניים, בטיחות זה לא דבר שמתפשרים, אז אל...
הגולש היבש
סמל אישי של משתמש
בוננזה
הודעות: 291
הצטרף: 23 מרץ 2006, 08:00

שליחה על ידי בוננזה »

אז אחרי שאנשים עשו דוקטורט על קשירת ציוד.. :lol:
אני עובד בשיטה של קשירת רצועות דרך הרכב כבר 4 שנים.
רצועה אחת דרך דלת קידמית ואחת דרך דלת אחורית ובין הגלשן לגג אני שם את הספוגים ששמים על הגגון (העגולים).

1. אף פעם לא זז לי הגלשן מילימטר!!
הציוד מעוגן לגג כמו בטון, בתנאי שיודעים לקשור ומשתמשים ברצועות ייעודיות.
2. בניגוד למה שכתבו פה אז בחיים לא נכנסה לי טיפה אחת של מים לרכב.. אולי זה תלוי בסוג הרכב אבל זה כבר הרכב השני שלי ואין לי שום בעיה.
3. ובקשר לשחיקה של הגומיות, גם זה לא קורה אלא אם כן מתחילים לשחק עם הרצועות ולנסות לסובב אותן כשהן מהודקות.

בכל מקרה השיטה מוצלחת ביותר ומומלצת בחום למי שאין לו כוח לגגון או אין אפשרות לגגון.

מי שמעוניין בקורס מזורז יפנה למחלקה להנדסת קשירת ציוד וזיוודים - טכניון

יום טוב

8)
mitush7
הודעות: 154
הצטרף: 28 יוני 2007, 08:17

הבעיה היחידה עם רצועות בתוך האוטו

שליחה על ידי mitush7 »

היא השריקה המעצבנת של הרצועות בתוך האוטו -- אם מישהו יודע איך לא שומעים את הרעש כאילו מטוס ממריא מעליך -- שיגיד
סמל אישי של משתמש
hadyer
הודעות: 214
הצטרף: 30 דצמבר 2006, 09:59

הפיתרון פשוט

שליחה על ידי hadyer »

תחילה אסביר ממה נובע הרעש המעצבן.

1. כאשר יש רצעות שעוברות בתוך הרכב האטימה האקוסטית נפגמת (בגלל שהרצועות מועכות את הגומיות )

2. חלק ניכר מהרעש נובע מתעודה של של הרצועות, ובעיברית פשוטה הרצועות מתנדנדות במהירות גבוהה והנ"ל יוצר רעידות והן יוצרות את הרעש המעצבן.

אז לסעיף 1 . אין לי פתרון אך לסעיף 2. יש והוא די פשוט, יש להצמיד רצועה או גומיה בין הרצועות הקידיות לאחוריות, הנ"ל ימוקם במרכז ,זה אומר בין הגלשן למשקוף הרכב. תנסה ותהנה !
הגולש היבש
סמל אישי של משתמש
בוננזה
הודעות: 291
הצטרף: 23 מרץ 2006, 08:00

שליחה על ידי בוננזה »

הפתרון לרעש פשוט מאוד.
תעשה פיתול ברצועה של סיבוב אחד שתראה כמו ביסלי גריל בחלק שבין הגלשן לדלת (זה שנמצא באויר).
זה עובד כמו שעון
שלח תגובה