בורג שחרור הלחץ בגלשן.
בורג שחרור הלחץ בגלשן.
בכל הגלשנים החדשים שמיוצרים בקוברה תיאלנד יש בורג שחרור לחץ.
מדובר כמעט על כל הגלשנים הקימים בשוק.
בורג זה חייב להיות פתוח בזמן איחסונו ,בזמן ההובלה, ובטיסה.
בורג סגור בזמן כניסה למים בלבד.
הסבר....הגלשנים בנוים כיום מקל קר כדוריות גדולות שמבחינה פיזיקלית משחררים גזים בעלית טמפ וירידת לחץ אויר.
היה והגלשן על הגג של המכונית נוסע.. לכנרת הוא צריך לנשום..אז....
בורג פתוח זה בסדר הגזים משתחררים.
בורג סגור הגזים צריכים לצאת..מתפשטים לכל הכיונים ומחפשים דרך ליציאה..
אז מתחילים הנזקים של פיצוצים בנקודות החיבורים מסילת קרדן,מסילת הסנפיר,ברגי
רצועת הרגל,מכות בגלשן, ובגדול הגלשן מתחיל להיות כבד...שותה מים.
סיפור זה בא כי שאלתי גולשים למה הבורג סגור?
והתשובה היא...המוכר אמר לי לא להתעסק עם זה....כי עדיף לא לשכוח את הבורג פתוח.
דוגמאות:
חבר טוב שלי אמר לי אני לא פותח את הבורג כבר שנים..לפני חודש הוא סיפר לי
שהתחתית של הגלשן נפוחה....ונפרדה מהשכבות....
חבר שני היה נוסע לעבודה עם הגלשן כאשר הגלשן על הגג עם כיסוי,ואחהצ יורד לכנרת לגלוש.
יום אחד כך במקרה שאלתי אותו האם הבורג פתוח...אז הוא אמר לי לא...
ביקשתי שיפתח את הכיסוי וגילינו שאכן האף של הגלשן נפוח...
לסיכום:
פיתחו את הבורג ,הגלשן נושם, זה חשוב.
וסיגרו את הבורג בכניסה למים,לבדוק גם שאטם מגומי נמצא על הבורג.....
מדובר כמעט על כל הגלשנים הקימים בשוק.
בורג זה חייב להיות פתוח בזמן איחסונו ,בזמן ההובלה, ובטיסה.
בורג סגור בזמן כניסה למים בלבד.
הסבר....הגלשנים בנוים כיום מקל קר כדוריות גדולות שמבחינה פיזיקלית משחררים גזים בעלית טמפ וירידת לחץ אויר.
היה והגלשן על הגג של המכונית נוסע.. לכנרת הוא צריך לנשום..אז....
בורג פתוח זה בסדר הגזים משתחררים.
בורג סגור הגזים צריכים לצאת..מתפשטים לכל הכיונים ומחפשים דרך ליציאה..
אז מתחילים הנזקים של פיצוצים בנקודות החיבורים מסילת קרדן,מסילת הסנפיר,ברגי
רצועת הרגל,מכות בגלשן, ובגדול הגלשן מתחיל להיות כבד...שותה מים.
סיפור זה בא כי שאלתי גולשים למה הבורג סגור?
והתשובה היא...המוכר אמר לי לא להתעסק עם זה....כי עדיף לא לשכוח את הבורג פתוח.
דוגמאות:
חבר טוב שלי אמר לי אני לא פותח את הבורג כבר שנים..לפני חודש הוא סיפר לי
שהתחתית של הגלשן נפוחה....ונפרדה מהשכבות....
חבר שני היה נוסע לעבודה עם הגלשן כאשר הגלשן על הגג עם כיסוי,ואחהצ יורד לכנרת לגלוש.
יום אחד כך במקרה שאלתי אותו האם הבורג פתוח...אז הוא אמר לי לא...
ביקשתי שיפתח את הכיסוי וגילינו שאכן האף של הגלשן נפוח...
לסיכום:
פיתחו את הבורג ,הגלשן נושם, זה חשוב.
וסיגרו את הבורג בכניסה למים,לבדוק גם שאטם מגומי נמצא על הבורג.....
- doron_hackam
- הודעות: 1342
- הצטרף: 09 מרץ 2006, 08:00
במדינתנו חשוב מאד להשגיח על פתיחת הבורג מייד בסיום יום הגלישה.
ולא ,הלחץ יעשה את שלו לאורך הזמן.
לגולן, יש עוד סיפור...אחות בבית החולים סגרה מכונית בחניהכאשר גלשן בתוך המכונית כאשר הבורג סגור, התוצאה....גלשן מנופח.
חברה האחריות שלכם מי שלא ישגיח יקבל גלשןמנופח,או סדוק , או מלא מים .
אני מכיר את רוב הגולשים רובם מבינים ענין.
ולא ,הלחץ יעשה את שלו לאורך הזמן.
לגולן, יש עוד סיפור...אחות בבית החולים סגרה מכונית בחניהכאשר גלשן בתוך המכונית כאשר הבורג סגור, התוצאה....גלשן מנופח.
חברה האחריות שלכם מי שלא ישגיח יקבל גלשןמנופח,או סדוק , או מלא מים .
אני מכיר את רוב הגולשים רובם מבינים ענין.
- zohar_golesh
- הודעות: 205
- הצטרף: 13 מאי 2006, 10:20
- מיקום: מקום בלי רוח
הסבר
שלום יהודה:
תודה,
זהר
אתה יכול בבקשה להסביר? מה זה/איפה זה קוברה תיאלנד?בכל הגלשנים החדשים שמיוצרים בקוברה תיאלנד
תודה,
זהר
גולן אני מבקש שתתנהג לבומבילה בהתאם להוראות של יהודה .
היה קשה לי מאוד להיפרד ממנו לפחות שאני אדע שהוא במשפחה טובה ,חמה ,אוהבת .
יהודה תודה על שאתה מעשיר אותנו במידע חשוב כל כך.
היה קשה לי מאוד להיפרד ממנו לפחות שאני אדע שהוא במשפחה טובה ,חמה ,אוהבת .
יהודה תודה על שאתה מעשיר אותנו במידע חשוב כל כך.
since1981[img]http://grm.m.walla.co.il/briefcase/00f3/y/a/m/_/g/a/l/5/3/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/r/200603172339494748/200612200756569015/hatima.jpg[/img]אקי פלקסר0523715696
מתוך האתר של starboard
היו כמה אנשים שהעירו לי שאני משחררת את בורג הויסות אחרי הגלישה, אז חיפשתי מידע באתר היצרן של הגלשן:
Air vent
All sandwich boards contends a large percentage of air, (the boards foam core consists of 98% air bubbles) confined within the sealed and water tight skin of the board. The volume of the "trapped" air increases considerably when exposed to higher temperatures, and may cause severe de- laminations or leaks. Consequently it is essential to allow the pressure (access air) to escape by opening the air vent, one or two turns is sufficient, when there is a risk of over pressure. Do always open the air vent when you transport your board on a car, store it in a board bag in direct sunlight, or when flying. Make it as a rule to open the vent systematically when not sailing, as well as checking that it is securely closed before you go back in the water.
בקיצור - כל מה שיהודה אמר, רק באנגלית
Air vent
All sandwich boards contends a large percentage of air, (the boards foam core consists of 98% air bubbles) confined within the sealed and water tight skin of the board. The volume of the "trapped" air increases considerably when exposed to higher temperatures, and may cause severe de- laminations or leaks. Consequently it is essential to allow the pressure (access air) to escape by opening the air vent, one or two turns is sufficient, when there is a risk of over pressure. Do always open the air vent when you transport your board on a car, store it in a board bag in direct sunlight, or when flying. Make it as a rule to open the vent systematically when not sailing, as well as checking that it is securely closed before you go back in the water.
בקיצור - כל מה שיהודה אמר, רק באנגלית
-
- הודעות: 300
- הצטרף: 19 אוקטובר 2006, 19:28
בהמשך לדברי יהודה.סיפור מהחיים-חברת גלשנים ידועה מהדרום(בת ים)הישאירה לנו ליפני כמה שנים גלשן לניסיון.הבחור הישאיר את הגלשן על הדשא בתוך כיסוי(כשהבורג במצב...)והימשיך לגינו או לחורשה ליגלוש בלי ליטרוח להודיע לאף אחד.אחרי שהגלשן היתבשל כמה שעות טובות בשמש של יולי(35\40 מעלות בשמש)הוא איבד את הצורה המקורית שלו אך עדיין אפשר היה ליגלוש עליו(לא צריך לנחש מי ספג את הנזק הכספי).יוסי-גנוסר.
שטות זה לשכוח את הבורג פתוח ולהכנס למים,או שעם הפתיחות והסגירות הגומיה תשחק(לך תחפש אחר כך)
כשיתנפח הגלשן אני רוצה לראות יבואן שיגיד שאין אחריות
מניסיוני לציין את ימית -היה לי גלשן סופרראזור 98 ליטר של מיסטראל
הגלשן היתנפח בתחתית,נישלחו צילומים ליצרן,חתכו את הגלשן,ואף אחד לא שאל אפילו בהיסוס אם פתחתי את הבורג.
אז אל תבלבלו את המוח
ובואדי לא לזלזל בלישמור את הגלשן לפחות בצל ולא חשוף לשמש או בטמפ' כל כך גבוהות בתוך רכב בימי חום מטורפים,גם פתיחת הבורג לא תעזור משום שהקלקר מתעווט בטמפ' גבוהות
כשיתנפח הגלשן אני רוצה לראות יבואן שיגיד שאין אחריות
מניסיוני לציין את ימית -היה לי גלשן סופרראזור 98 ליטר של מיסטראל
הגלשן היתנפח בתחתית,נישלחו צילומים ליצרן,חתכו את הגלשן,ואף אחד לא שאל אפילו בהיסוס אם פתחתי את הבורג.
אז אל תבלבלו את המוח
ובואדי לא לזלזל בלישמור את הגלשן לפחות בצל ולא חשוף לשמש או בטמפ' כל כך גבוהות בתוך רכב בימי חום מטורפים,גם פתיחת הבורג לא תעזור משום שהקלקר מתעווט בטמפ' גבוהות