בורג שחרור הלחץ בגלשן.

פורום גלישת רוח, גלישת קייט ושייט - windsurf, kitesurf, sailing

מנהלים: batgalim, גולן

יהודה
הודעות: 88
הצטרף: 24 יוני 2006, 09:21
יצירת קשר:

בורג שחרור הלחץ בגלשן.

שליחה על ידי יהודה »

בכל הגלשנים החדשים שמיוצרים בקוברה תיאלנד יש בורג שחרור לחץ.
מדובר כמעט על כל הגלשנים הקימים בשוק.
בורג זה חייב להיות פתוח בזמן איחסונו ,בזמן ההובלה, ובטיסה.
בורג סגור בזמן כניסה למים בלבד.
הסבר....הגלשנים בנוים כיום מקל קר כדוריות גדולות שמבחינה פיזיקלית משחררים גזים בעלית טמפ וירידת לחץ אויר.
היה והגלשן על הגג של המכונית נוסע.. לכנרת הוא צריך לנשום..אז....
בורג פתוח זה בסדר הגזים משתחררים.
בורג סגור הגזים צריכים לצאת..מתפשטים לכל הכיונים ומחפשים דרך ליציאה..
אז מתחילים הנזקים של פיצוצים בנקודות החיבורים מסילת קרדן,מסילת הסנפיר,ברגי
רצועת הרגל,מכות בגלשן, ובגדול הגלשן מתחיל להיות כבד...שותה מים.
סיפור זה בא כי שאלתי גולשים למה הבורג סגור?
והתשובה היא...המוכר אמר לי לא להתעסק עם זה....כי עדיף לא לשכוח את הבורג פתוח.
דוגמאות:
חבר טוב שלי אמר לי אני לא פותח את הבורג כבר שנים..לפני חודש הוא סיפר לי
שהתחתית של הגלשן נפוחה....ונפרדה מהשכבות....

חבר שני היה נוסע לעבודה עם הגלשן כאשר הגלשן על הגג עם כיסוי,ואחהצ יורד לכנרת לגלוש.
יום אחד כך במקרה שאלתי אותו האם הבורג פתוח...אז הוא אמר לי לא...
ביקשתי שיפתח את הכיסוי וגילינו שאכן האף של הגלשן נפוח...
לסיכום:
פיתחו את הבורג ,הגלשן נושם, זה חשוב.
וסיגרו את הבורג בכניסה למים,לבדוק גם שאטם מגומי נמצא על הבורג.....
סמל אישי של משתמש
גולן
הודעות: 4120
הצטרף: 10 דצמבר 2005, 08:00
איזה_גולש_אתה: גולש חספקה
מיקום: בת גלים - על הספוט
יצירת קשר:

שליחה על ידי גולן »

יהודה,
תודה רבה לך על כך שאתה מאיר את תשומת ליבנו לנושא
חשוב כזה.
אבל זה באמת די מפחיד כל הזמן להתעסק עם הבורג הזה כי מספיק פעם אחת לשכוח אותו פתוח.
השאלה שלי היא אם לפחות בחורף אם נוסעים עם הגלשן בתוך האוטו אפשר לקבל פטור מלפתוח את הבורג?
סמל אישי של משתמש
doron_hackam
הודעות: 1342
הצטרף: 09 מרץ 2006, 08:00

שליחה על ידי doron_hackam »

אולי הפתרון הוא סוג של דקט טייפ שאיתו אפשר להדביק את הבורג, למסילה של הקרדן, אחרי שמשחררים אותו מהשסתום, וככה לא שוכחים להבריג אותו לפני הגלישה. אבל מאוד מומלץ לא לאבד את הבורג כי חוץ מליהודה, אני לא יודע אם יש למישהו ברגים ספייר.
יהודה
הודעות: 88
הצטרף: 24 יוני 2006, 09:21
יצירת קשר:

שליחה על ידי יהודה »

במדינתנו חשוב מאד להשגיח על פתיחת הבורג מייד בסיום יום הגלישה.
ולא ,הלחץ יעשה את שלו לאורך הזמן.
לגולן, יש עוד סיפור...אחות בבית החולים סגרה מכונית בחניהכאשר גלשן בתוך המכונית כאשר הבורג סגור, התוצאה....גלשן מנופח.
חברה האחריות שלכם מי שלא ישגיח יקבל גלשןמנופח,או סדוק , או מלא מים .
אני מכיר את רוב הגולשים רובם מבינים ענין.
סמל אישי של משתמש
גולן
הודעות: 4120
הצטרף: 10 דצמבר 2005, 08:00
איזה_גולש_אתה: גולש חספקה
מיקום: בת גלים - על הספוט
יצירת קשר:

שליחה על ידי גולן »

עוד סיבה לא לנסוע לבית חולים :lol:
סמל אישי של משתמש
Amit
הודעות: 903
הצטרף: 17 מרץ 2006, 08:00
מיקום: בת גלים, חיפה

שליחה על ידי Amit »

זה קצת קיטבג אבל הבורג חייב להיות פתוח לחלוטין ומופרד ?חצי פתוח?
לשים מסקינטייפ כל פעם שפותחים
נראה לי יופי של פתרון לא לשכוח את מה שחייבים לזכור.
סמל אישי של משתמש
zohar_golesh
הודעות: 205
הצטרף: 13 מאי 2006, 10:20
מיקום: מקום בלי רוח

הסבר

שליחה על ידי zohar_golesh »

שלום יהודה:
בכל הגלשנים החדשים שמיוצרים בקוברה תיאלנד
אתה יכול בבקשה להסביר? מה זה/איפה זה קוברה תיאלנד?


תודה,
זהר
יהודה
הודעות: 88
הצטרף: 24 יוני 2006, 09:21
יצירת קשר:

שליחה על ידי יהודה »

למעשה כל הגלשנים החדשים הם בעלי בורג שחרור לחץ.
יש כמה סוגים של ברגים :
בורג פיליפס/ שטוח.
בורג שנפתח ביד.
בורג פיליפס קטן.
ישנם גלשנים שבנוים עם קלקר קטן והם לא משחררים לחץ.
בכל מקרה שיש בורג על פני הגלשן יש צורך לפתוח לאחר הגלישה.
ולסגור לפני הכניסה למים.
סמל אישי של משתמש
aharon
הודעות: 1903
הצטרף: 11 ינואר 2006, 08:00

שליחה על ידי aharon »

גולן אני מבקש שתתנהג לבומבילה בהתאם להוראות של יהודה .
היה קשה לי מאוד להיפרד ממנו לפחות שאני אדע שהוא במשפחה טובה ,חמה ,אוהבת .
יהודה תודה על שאתה מעשיר אותנו במידע חשוב כל כך.
since1981[img]http://grm.m.walla.co.il/briefcase/00f3/y/a/m/_/g/a/l/5/3/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/@/r/200603172339494748/200612200756569015/hatima.jpg[/img]אקי פלקסר0523715696
סמל אישי של משתמש
shimon
הודעות: 272
הצטרף: 27 אוקטובר 2006, 18:23

שליחה על ידי shimon »

חד משמעי ,לא לגעת בבורג
לא מיועד לשינויי טמפרטורה ,רק להפרשי לחצים(טיסות)
גלשן שמאוחסן בתיק מוגן מפני קרינה ישירה ולכן גם אינו מגיע לטמפ' שתגרום לו נזק
סמל אישי של משתמש
gil_yeh
הודעות: 76
הצטרף: 26 מאי 2006, 18:13
מיקום: חיפה

שליחה על ידי gil_yeh »

יהודה, ממש לא בסדר אים כולם יפתחו בזמן ויסגרו בזמן,
לא תהיה סיבה להחליף את הגלשנים.
בקיצור יהודה צודק.
צריך להבין שכאשר הגלשן מתחמם, למשל כאשר הוא בתוך התיק בדרך לכינרת לחץ הגזים בתוכו עולה.
וזו הסיבה להתנפחות הגלשנים.
מי שמאכסן במועדון לא צריך לפתוח ולסגור.

גיל
noga
הודעות: 102
הצטרף: 11 ינואר 2007, 20:15

מתוך האתר של starboard

שליחה על ידי noga »

היו כמה אנשים שהעירו לי שאני משחררת את בורג הויסות אחרי הגלישה, אז חיפשתי מידע באתר היצרן של הגלשן:

Air vent

All sandwich boards contends a large percentage of air, (the boards foam core consists of 98% air bubbles) confined within the sealed and water tight skin of the board. The volume of the "trapped" air increases considerably when exposed to higher temperatures, and may cause severe de- laminations or leaks. Consequently it is essential to allow the pressure (access air) to escape by opening the air vent, one or two turns is sufficient, when there is a risk of over pressure. Do always open the air vent when you transport your board on a car, store it in a board bag in direct sunlight, or when flying. Make it as a rule to open the vent systematically when not sailing, as well as checking that it is securely closed before you go back in the water.

בקיצור - כל מה שיהודה אמר, רק באנגלית :)
יהודה
הודעות: 88
הצטרף: 24 יוני 2006, 09:21
יצירת קשר:

שליחה על ידי יהודה »

shimon כתב:חד משמעי ,לא לגעת בבורג
לא מיועד לשינויי טמפרטורה ,רק להפרשי לחצים(טיסות)
גלשן שמאוחסן בתיק מוגן מפני קרינה ישירה ולכן גם אינו מגיע לטמפ' שתגרום לו
נזק
שמעון יקירי...
בבקשה לא לכתוב שטויות...
הדברים חשובים, אז בבקשה ממך, זה לא רק לחץ, זה בעיקר טמפ....
יוסי רז-גנוסר
הודעות: 300
הצטרף: 19 אוקטובר 2006, 19:28

שליחה על ידי יוסי רז-גנוסר »

בהמשך לדברי יהודה.סיפור מהחיים-חברת גלשנים ידועה מהדרום(בת ים)הישאירה לנו ליפני כמה שנים גלשן לניסיון.הבחור הישאיר את הגלשן על הדשא בתוך כיסוי(כשהבורג במצב...)והימשיך לגינו או לחורשה ליגלוש בלי ליטרוח להודיע לאף אחד.אחרי שהגלשן היתבשל כמה שעות טובות בשמש של יולי(35\40 מעלות בשמש)הוא איבד את הצורה המקורית שלו אך עדיין אפשר היה ליגלוש עליו(לא צריך לנחש מי ספג את הנזק הכספי).יוסי-גנוסר.
סמל אישי של משתמש
shimon
הודעות: 272
הצטרף: 27 אוקטובר 2006, 18:23

שליחה על ידי shimon »

שטות זה לשכוח את הבורג פתוח ולהכנס למים,או שעם הפתיחות והסגירות הגומיה תשחק(לך תחפש אחר כך)
כשיתנפח הגלשן אני רוצה לראות יבואן שיגיד שאין אחריות
מניסיוני לציין את ימית -היה לי גלשן סופרראזור 98 ליטר של מיסטראל
הגלשן היתנפח בתחתית,נישלחו צילומים ליצרן,חתכו את הגלשן,ואף אחד לא שאל אפילו בהיסוס אם פתחתי את הבורג.
אז אל תבלבלו את המוח
ובואדי לא לזלזל בלישמור את הגלשן לפחות בצל ולא חשוף לשמש או בטמפ' כל כך גבוהות בתוך רכב בימי חום מטורפים,גם פתיחת הבורג לא תעזור משום שהקלקר מתעווט בטמפ' גבוהות
שלח תגובה