חיים כדורגל מאת עוזי אברהם

פורום הנוסטלגיה של שכונת בת גלים.
זה המקום לחלוק חוויות משנים עברו לכל ילידי וחברי השכונה

מנהלים: batgalim, aharon

שלח תגובה
סמל אישי של משתמש
aharon
הודעות: 1903
הצטרף: 11 ינואר 2006, 08:00

חיים כדורגל מאת עוזי אברהם

שליחה על ידי aharon »

חיים דומב ז"ל
מחווה מיוחד מהחברה הבת גלימים
כאות הוקרה לפעילותו ולזכרו
תמונה

קווים לדמותו של חיים כפי שהצטיירה לרבים מאיתנו כילדי שכונת בת גלים

מאת עוזי אברהם

בת גלים שלנו תמיד הצטיירה לה כשכונה ציורית וייחודית ומשום שגדלו בה אנשים מיוחדים ומגוונים,כשלכל אחד מהם סיפור בפני עצמו , אך כאשר מחברים את כל אותם הסיפורים הרי שמתקבל לו סיפור אחד גדול. אחד מאותם סיפורים שאי אפשר שלא להיזכר בהם
זוהי דמותו הססגונית של חיים דומב ז"ל
אשר תרמה רבות לקידומו של ענף הכדורגל השכונתי שלנו, וזאת על אף שלא תמיד התייחסנו אל אותה דמות ברצינות שכזאת, והיו אף פעמים שצחקנו עליה, אך היא עשתה את שלה ועובדה לכך שהיא לא נשכחה אצל רבים מאיתנו עד היום הזה.
אין אנו יודעים רבות על עברו של חיים דומב ואף את גילו, מפני שאיש מאיתנו לא נתן את דעתו על כך.
אך המבטא הצרפתי שהיה שגור בפיו הסגיר לנו את מוצאו.
חיים כנראה נולד בעיר שטרסבורג אשר בצרפת ובמלחמת העולם השנייה , ובעת כיבושה של צרפת בידי הנאציים כנראה נתפס על ידם והועבר לגטו או שעבר סדרת עינויים כיהודי והגיע ארצה כאחד מניצולי השואה.
לחיים היה ידע וזיכרון בלתי רגיל במוסיקה קלאסית ולא היה כמעט מלחין שחיים לא הכיר את יצירותיו.
זכור לי שמידי פעם היינו מבקשים ממנו לשיר או לפזם לנו מנגינות של מלחין כזה או אחר ומיד הוא היה פוצה את פיו ומשמיע לנו בקולו או בשריקה את יצירתו של אותו מלחין.
חיים הרוויח את לחמו כצבעי וסייד בבתים ותמיד יכולנו לראות את עקבות עבודתו בכתמים שהיו על בגדיו וידיו. .
חיים היה איש מאוד ציורי, צנום עם עיניים בוהות בצבע כחלחל, שיער מדולל בצבע בלונדי, אהב לכרסם את ציפורניו ולעשן סיגריות בקצב מסחרר, זכור לי כיצד היה מוציא עשן לולאות מפיו, וכיצד הוא היה מוציא את העשן מנחירי אפו לאחר תחנונים ובקשות מאיתנו. חיים אהב מאוד את ילדי השכונה, וחיפש כל העת את קרבתם, משום שזאת הייתה כנראה האפשרות היחידה שלו להתחבר דרכנו אל אנשי השכונה
חיים מאוד אהב את שכונת בת-גלים וידע לזהות את האוצר הגדול שהיה גלום בה ואלו היו ילדי השכונה. הוא הכיר את כולם בשמותיהם ומקומות מגוריהם. חיים היה מגיע מידי יום אל מרכז בת גלים מכיוון בית עולים שם הוא התגורר כדי להיות בחברתנו,כאשר מכנסיו הארוכים היו מגיעים לו עד מעל לנעליו ולבושו לא היה בדיוק לבוש שנקנה בחנויות משום שלא היה ביכולתו הכלכלית , אך יאמר לזכותו שתמיד ניסה להגיע בלבוש שתאם את אישיותו.
ילדי שכונת בת גלים היו כנראה כל חייו של חיים בימי שהותו בשכונה.
מידי יום ביומו יכולת לפגוש אותו במגרש הכדורגל השכונתי בשיכון ע"י פסי הרכבת מרכז סביבו ילדים עם כדור ומאמן אותם , קונה להם בגדי ספורט וכדור מכספו הפרטי והדל, מארגן להם טורנירים פנימיים בין קבוצות הילדים.
רבים אומנו על ידו בתחילת דרכם וחלקם אף יצאו כשחקנים מוכשרים ביותר כמו רובי יאנג, איציק אנגלנדר שהגיעו לפסגת הכדורגל הישראלי ועוד מוכשרים נוספים אשר שיחקו במכבי והפועל חיפה וקבוצות נוספות
משיח דניאל
הודעות: 23
הצטרף: 22 מרץ 2008, 00:46

חיים כדורגל

שליחה על ידי משיח דניאל »

היה לי את הכבוד והעונג להתאמן ולשחק תחת שרביטו של המאמן הכי גדול בבת-גלים בכל הזמנים הלו הוא חיים כדורגל אני זוכר שהוא היה אומר במיבטא המיוחד שלו "שלדני משיח היתה את השליטה הכי טובה בארץ הוא היה מקפיץ כדור ופעם שחקן....."
נוסדתי בינואר 1952 ברמב"ם ועדיין קשור בחבל הטבור לשכונה !
שלח תגובה