איך לבחור חליפת גלישה-הודעה ישנה שכתב רון-מצורף למאמרים

פורום גלישת רוח, גלישת קייט ושייט - windsurf, kitesurf, sailing

מנהלים: batgalim, גולן

שלח תגובה
סמל אישי של משתמש
TISAN123
הודעות: 386
הצטרף: 17 אוקטובר 2007, 00:13

איך לבחור חליפת גלישה-הודעה ישנה שכתב רון-מצורף למאמרים

שליחה על ידי TISAN123 »

את המאמר כתב רון לביא-CARBONFIBER
רבים שואלים איזו חליפה קונים לחורף כמה מ"מ ,ממי קונים שיהיה אבא ואולי אמא ?.
טוב ראשית חובה להגדיר תקציב ואיתו ללכת לחנויות.
ב;נוחות לבישה קריטית משום שאפשר לקנות חליפה 5\3 ומאוד קשה להעלות אותה על הגוך וכל גלישה איתה נעשית משימה (ממליץ רק אם באמת כל כך קר לכם ויש לה חסרונות (פחות גמישה, הרגשת סירבול על הגוף ,כבדה יותר מכולן וזה משמעותי ).
ג;איכות התפרים קובעת ביותר את איכות החליפה לדוגמא ישנם תפרים שהם רק תפורים ולא מודבקים דבר אשר מחדיר מים לחליפה ולפיכך אינו עוזר בתפקיד כלומר המלצה חמה ביותר להקפיד על תפר עיוור ומודבק מייקר אבל שווה ביותר .
ד;עובי אני ממליץ בחום על עובי של 4\3 חומר שכולו אטום לרוח ולא רק החזה אלא כל הגוף משום שהבעיה הגדולה היא הרוח ולא המים עיין ערך יום רביעי שעבר צפונית מקפיאה ו35-40 קשר רוח וגלשתי 3 שעות ויצאתי מחויך (ולא אגיד של מי החליפה )טוב אז היא שלי חם וזה חשוב ביותר מאריך את זמן הגלישה וזמן התאוששות מהקור .
שרוולים ארוכים זו דעתי שווה ביותר בתנאי שישנה התאמה לגודל השריר הקדמי של היד (משום שהוא מתנפח בזמן מאמץ)
עובי של 3\2 לטעמי אנו מספיק לחורף בישראל ועובדה היא שרבים הגולשים שיוצאים במועדון בחורף וישר נצמדים לתנור האגדי של סרף פוינט(ועם דוכס הסליחה)
אפשר לשלב חולצת לייקרה טובה מתחת ואז אתם מוגנים לאורך זמן וכמובן צבעונית (ורוד כתום וכל הרוצה להוסיף יכול עד כאן ושיהיה סוף שבוע של הפצצות
עוד אספקט חשוב ביותר והוא בטיחות כלומר במקרה של הסחפות לים פתוח במיוחד במזרחיות חזקות תיתכן שהיה ארוכה במים ללא יכולת לחזור לחוף (מקרה מיקי אקהויז ) ולמי שלא יודע האיש חולץ על סף מוות על ידי דבור של חיל הים עם טמפרטורת גוף של 34 מעלות כלומר היפוטרמיה קריטית הדבר היה נמנע אם היה מצויד בחליפה טובה ותואמת את התנאים ששררו באותו יום.
מיקי איתנו היום ואני היתי מאוד רוצה לראות אותו גולש איתנו .חייב לציין שהאיש שהה בים כמעט 3-4 שעות ברוח של 35-45 קשר ונמצא במרחק עצום מהחוף (מצוף גלים של חקר ימים ואגמים מרחק של 4-5 מייל מהחוף
לסיום חשוב להקדיש זמן ומחשבה בבחירת חליפה טובה ומתאימה לנו ולצרכים ותנאי גלישה
את המאמר כתב רון לביא-CARBONFIBER
http://www.facebook.com/profile.php?id=1119388543

תבלינים עושים ללשון מה שצבעים עושים לעיניים...
שלח תגובה